Message from Geraldton

10 februari 2011 - Geraldton, Australië

Hoi allemaal,

Eindelijk weer een bericht vanuit Down Under (Geraldton). De eerste 800 km zitten erop.

De weg die we afgelegd hebben is Perth - Scarborough beach - Cottlesloe beach - Rockingham - Fremantle - Rottnest Island - Armadale - Midland - Muchea - The Pinnacles - Julian Bay - Dongara - Geraldton.

Maandag 7 februari

Om 8.45 zijn we naar de camperzaak gereden en de camper opgehaald. Om 10.00 weer terug bij het hostel en hebben we de spullen ingeladen en het hostel betaald. Vervolgens zijn we boodschappen gaan doen en naar cottlesloe beach en scarborough beach gereden (lang leve dat we mn tomtom bij ons hebben, nu al zoveel gemak van gehad J) . Daar wat gedronken toen weer verder gegaan naar Rockingham. Daar eerst naar een infocentrum geweest om te vragen naar een camping. Vervolgens naar camping Palm Beach (daar zijn we 2 nachten gebleven).

Bijzonderheden: niet normaal hoeveel stoplichten er zijn. Je kan gewoon letterlijk nog geen minuut rijden zonder een stoplicht tegen te komen. Het is net zo waardeloos als lopend want ook met de auto sta je mega lang te wachten en de koppeling van de camper gaat echt super zwaar, niet normaal. Dus hebben strax een goed getraind linker been. Het schakelen gaat op zich wel redelijk maar toch blijft het lastig met links.

Dinsdag 8 februari

Om 8.30 richting een toyota dealer gereden want we zagen een lampje branden wat niet hoorde te branden. Het bleek niets te zijn gelukkig. Vervolgens naar de ferry gereden om naar Rottnest Island te gaan. We zouden vandaag eerst de Wave rock doen maar omdat we nog naar de garage gingen was er te weinig tijd, want de Wave rock zou zo'n 355 km rijden zijn (vanaf de camping). We zijn met een hop on/hop off bus gaan touren over het eiland. Het was echt waanzinnig leuk en tof maar ook waanzinnig warm, maar er stond een heerlijk briesje wat een beetje (met nadruk op beetje) verkoeling gaf. Om 16.30 hadden we de ferry weer terug naar Fremantle.

Woensdag 9 februari

Om 8.00 naar een supermarkt gereden in Rockingham. Even boodschappen gedaan en een kaart gestuurd naar Planning en Control (jaja hij komt eraan :P). We wilden vandaag weer een poging doen om naar the Wave Rock in Hyden te gaan maar er waren een aantal wegen afgesloten (waarschijnlijk door de bosbranden) bij Perth waardoor we niet meer wisten waar we heen moesten en het zou dan ook te laat worden. Toen hebben we besloten richting het noorden te rijden. We kwamen eerst aan in Armadale (hier hebben we besloten om naar The Pinnacles te gaan), vervolgens naar Midland gereden via Swan Valley (wijngaarden). Eerst nog even in Muchea getankt. We wisten niet hoever we nog moesten rijden dus hebben we voor de zekerheid daarna in Cervantes weer getankt. Tot half in de middag bij the Pinnacles geweest. Daarna zijn we naar Jurian Bay gereden. Daar een camping opgezocht. Vervolgens wat langs de kust gelopen (helemaal rustig) en weer terug naar de camping. Daarna nog even een internetcafé gezocht maar deze was nergens te vinden.

Vandaag zijn we naar Geraldton gereden waar we 2 nachten blijven....

Dit was weer zover our story... (ik hoop de fotos er ook nog op te kunnen zetten)

Liefs en tot the next message

1. Peter en Lucinda:
    10 februari 2011
    Het ziet er allemaal weer uit als 1 grote belevenis. we kunnen ons heel goed voorstellen dat je de ene andere geweldige ervaring opdoet.

Veel plezier weer verder en tot de volgende update.

Kusssss
  2. Kim M:
    10 februari 2011
    ja tis hier ook echt super... alleen de fotos willen niet echt lukken helaas....

Hoe is t met de kleine?? en met lucinda? Hoop dat alles goed gaat en hou me op de hoogte... tot over 4 ruim 3 maanden

liefs en dikke kus
  3. Sigrid:
    Hey Kim!

Je hebt al genoeg gezien lees ik :)
    Haha en je hebt nog genoeg kilometers voor de boeg, dus dat links rijden komt wel goed ;)
    Wel fijn dat je met die camper overal waar je heen wilt makkelijk naartoe kunt gaan!
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's!

(k)
  4. Kim M:
    10 februari 2011
    kben nu met de fotos (van de 4 feb) bezig maar dat wil nog niet echt ´vlotten´ :P ja echt ideaal joh gaan en staan waar we willen :D
  5. Peter en Lucinda:
    10 februari 2011
    Met Kayleigh en Lucinda gaat het prima, we sturen van de week nog wel een mailtje met wat foto's en een scan van het kaartje ( ik zal ze dan wat kleiner maken anders duurt het zo lang voor je)

Jij verder heel veel plezier daar.
  6. Kim M:
    10 februari 2011
    dankjewel. goed om te horen dat het allemaal goed gaat. Aan de ene kant echt jammer dat ik de eerste 4 maanden mis maar dat ga ik zeker goed maken als ik terugkom :P ga ik stalken ;) hahaha

Tot lezens :P
  7. Sandra:
    He muts!
    Ik wordt jaloers! Mss dat we op visite komen haha ;)
    En train dat rechterbeen ook ff wil je, ziet er zo stom uit anders he? :P

Geniet!
    xx San
  8. angela r:
    hey meis.

wat heb je weer ongelooflijk veel gezieb:d alsk de foto's zie wordt ik wel jaloers hoor;). knap van je, met zo'n camper rijden zou voor mij niks wezen:p haha. ik doe je snel ff smsen, kan gewoon je eigen nummer?. dikke kus en tot het volgende bericht:)
  9. Gerrit en Jiska:
    Ha lieve Kim,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat, en wat hebben jullie al een hoop gezien. Geniet geniet geniet en we blijven lekker met je meelezen!

Dikke kus, Jiska en Gerrit
  10. Peter en Lucinda:
    10 februari 2011
    Helemaal vergeten, maar ook nog gefeliciteerd met je paps he, Laat je ze niet even overkomen voor een borrel haha.
  11. atie en Daan:
    11 februari 2011
    Hoi,Kim
    Fijn dat alles naar je zin is.
    Je hebt wel mooier weer als hier heerlijk.
    Kim geniet ervan en veel plezier.
    Groetjes uit Ouddorp
  12. Kim M:
    14 februari 2011
    heej allemaal,

hier ff kort berichtje. Vandaag in Denham aangekomen. Nou er is nog minder te beleven als in Battenoord :P morgen wel met cruise mee,Daarna door naar carnavon.

ans en dan staan er nog maar 10% van alle fotos erop.
    Ja je kan me gewoon smsen op mn gewone nummer :P

Verder is het hier mega warm. Niet normaal. T zweet loopt constant van mn voorhoad. Mag langzaamaan wel wat kouder worden :D

Ik hoop in Carnarvon weer op mn laptop te zitten en weer een 'gewoon' bericht te plaatsen. Maar het inet is erg duur hier (je betaald gemakkelijk 2 dollar voor 15 min :S) vandaar dat ik niet zoveel op inet zit.

Verder iedereen bedankt voor alle berichten. hoop snel jullie nog meer mee te laten genieten van mijn reis.

Trouwens tussen de plaatsen waar we naartoe gaan zit echt niets, je rijd dan echt in the middle of nowhere. Dat is best wel eng. Maar de eerst 1500 km zitten er geloof ik op en k ben sinds zo'n 1200 fotos verder.

Veel liefs en tot het volgende bericht.

Dikke kus Kim from DownUnder (Denham)
  13. Jannie en Gert:
    15 februari 2011
    Hoi lieve schat,
    Da's nou jammer dat je je plannen moet bijstellen. De zuidelijke route zal ook vast veel mooie beelden opleveren. Rij voorzichtig lyvm myvm Jannie en
    Gert

Voor alle anderen:
    Kim heeft haar plannen moeten bijstellen, omdat er in het noorden van Australië grote delen onder water staan. Het is dus te gevaarlijk om die route te nemen. Daarom gaan Kim en Davy terug naar Geraldton en morgen naar Perth. Vandaar nemen ze de zuidelijke route naar Aidelaide. Morgen probeert ze zelf weer op internet te komen en dan kunnen jullie het uit de eerste hand lezen.
  14. Mark Rietveld:
    15 februari 2011
    Ha Davy en Kim!

Heb de blog van Kim met plezier gelezen. Have fun en ik kijk uit naar de volgende blog! Kim, zorg je wel een beetje goed voor Davy?:P

Take care!

Gr. Mark
  15. Kim M:
    16 februari 2011
    uhhh jij kent Davy dus :P haha hier is alles goed hoor. Helaas de reis weer moeten veranderen maar het was te risicovol om verder naar het noorden te trekken. Leuk dat je reageert :D

Groetjes from down under :D
  16. Mark Rietveld:
    16 februari 2011
    Haha jaa die ken ik :P

Goed om te horen dat het goed gaat...

In het noorden zit je natuurlijk met die overstromingen!:O
    Je hoort daar over hier nu praktisch niks meer op het nieuws, ik denk dat ze een beetje overstromings-moe zijn ofzo...

Groetjes vanuit het regenachtige Nederland

Ciao Ciao!
  17. Opa Bert en Oma Nel:
    17 februari 2011
    lieve schat .
    met grote nieuwsgierigheid,volgen we je leuke
    belevenissen en reis verhalen wat zijn we intens blij dat jullie zo genieten hoe is het nu met de muggebeten? veel voorspoed op jullie,s verdere reis .
    veel liefs en xxxxxx voor allebei .oma en opa bay .